Kako je guma sestavljena

 

Vsaka letna guma se med sabo razlikuje po različnih stvareh. Največkrat se letne gume med seboj razlikujejo po profilu, torej kakšne oblike je profil, po širini, premeru, višini in podobnih stvareh. Sama sestava letne gume pa je skoraj enaka pri vseh. Ravno tako je tudi pri zimskih gumah. Torej lahko rečemo, da so zimske in letne gume zgrajene isto oziroma zelo podobno. Torej se zgradba gum med sabo ne razlikuje preveč.

Gume za F1Zgradba letne gume iz zunanje do notranje strani pa je zgrajena na sledeč način. Najprej je stvar, ki jo najhitreje opazimo tekalna zasnova, kjer so utori in sipine. Material je pri vseh gumah več ali manj isti le oblike so drugačne. Potem je prva plast pod tekalno plastjo, plast utrjevalnih slojev. Ta sloj imajo letne gume narejene iz kablov poliestra, ki je ojačan in oblečen v gumo. Sloji pa ležijo en zraven drugega. Zunanji je tudi gumeni profil bočnice. To je dejansko na zunanji strani del, ki se dotika platišča. Zadnji gumeni del znotraj pnevmatike pa je ohišje, ki je sestavljeno iz vlaken tekstilne vrvi, kjer vsaka vrv zdrži pritisk do 15kilogramov. Za zanimivost naj omenimo še, da je v vsaki pnevmatiki kar do 1400 takšnih vrvi. Notranja podloga letne gume pa je narejena iz sintetične gume. Potem so v sestavi letne gume tudi jeklene nožne žice, ki držijo pnevmatiko na platišču. Jeklene nožne žice pa lahko zdržijo obremenitev do 1800 kilogramov. Gumena plast na notranjem robu gum pa je tudi odporna proti obrabi platišča.